Mieli ja keho tasapainoon

Tervetuloa turvalliseen pienryhmään harjoittelemaan konkreettisia työkaluja kehon (jossa tunnet vaikeuden) ja mielen (joka kelailee kaikkea sitä mitä tapahtuu, on tapahtunut ja tulee tapahtumaan) tasapainon palauttamiseksi.

Käytämme kurssilla polyvagaaliseen teoriaan perustuvaa tietoa ja ajattelua harjoitusten taustana.

Kurssin osat rakentuvat tämän teorian pohjalta laatimaani kokonaisuuteen.

Palauttamiseksi KYLLÄ, sillä jokainen meistä on kokenut sen lapsena, 

kunnes maailma alkoi opettamaan meille toisenlaista tarinaa.

 

ILMOITTAUDU ALLA OLEVASTA PAINIKKEESTA MUKAAN LAITTAMALLA HALUKKUUTESI OSALLISTUA, NIIN SAAT MINULTA YHTEYDENOTON!

Oletko stressaantunut, levoton, ärsyyntynyt? Onko sinun vaikea nukkua? Yritätkö selviytyä hankalista tuntemuksista siirtämällä ne pois tietoisuudesta, touhuamalla ja tekemällä jotain? Onko vaikea saada mitään aikaiseksi?

Kun haluat oppia voimaan paremmin, reagoimaan rauhallisemmin, ymmärtämään miksi toimit kuten toimit, tämä koulutus on ensimmäinen askel kohti itsetietoisuutta ja turvaa.

Keinoina käytämme rauhaa ja turvaa tuovia perustason kehollisia harjoituksia, jotka sopivat jokaiselle.

Huomioithan, että kurssi ei ole terapiaa.

Kurssi koostuu neljästä opetuskerrasta. Jokaisella kerralla perehdytään pienen tiedollisen osan jälkeen kehoa ja mieltä rauhoittaviin terapeuttisiin ja toiminnallisiin harjoituksiin.

 

Kurssi on suunnattu kaikille, jotka haluavat oppia keinoja itsensä tukemiseen vaikeissa hetkissä sekä lisätä itseymmärrystä.

Koulutuksesta saat menetelmiä mielen ja kehon rauhoittamiseen ja hyvän olon lisäämiseen.

KESKEINEN SISÄLTÖ JA MENETELMÄT

  • 1. TUTUSTUMME KEHOON JA SEN VIESTEIHIN

Varhaisimmat kokemuksemme ovat kehomuistissamme ja näkyvät käytöksessämme, kehossamme, tunteissamme sekä hengityksessämme, vaikka emme niitä tietoisesti ymmärtäisi, muistaisi tai tunnistaisikaan.

2. KIRJALLISET HARJOITUKSET TAPAAMISTEN VÄLILLÄ

Ohjattuja helppoja kotitehtäviä

3. KEHOHARJOITTEITA

Kosketus ja fyysiset harjoitteet: liike, silmät, rentoutukset, asennot.

Apuvälineet: voimme käyttää monia kehon ulkopuolisia välineitä rauhan palauttamiseksi.

Hengitys: teemme hyvin rauhallisia ja turvallisia hengitysharjoituksia.

4. MIELENHARJOITTEET

Sisäinen (usein kriittinen) puhe
Myötätunto
Mielikuvat
Tapaamisissa ja niiden välissä:

  • tutkit ja harjoittelet ymmärtämään itseäsi selkeiden ja yksinkertaisten harjoitusten avulla
  • tutkit nykyisiä toimintatapojasi ja saat pohtia uusia joilla, voisit voida paremmin
  • saat runsaasti harjoituksia itsesi auttamiseksi
  • saat tukevan ja kannattelevan ryhmän harjoittelun tueksi

Kenelle?

Koulutus on suunnattu kaikille, jotka haluavat oppia keinoja itsensä tukemiseen vaikeissa hetkissä sekä lisätä itseymmärrystä.

Saat helppoja ja selkeitä menetelmiä mielen ja kehon rauhoittamiseen, rauhallisempaan reagointiin ja oman hyvinvoinnin lisäämiseen. Koulutus soveltuu jokaiselle kiinnostuneelle, sekä avuksi ja tueksi kohtaamisen ammattilaisille, esim. sosiaali-, terveys- ja kasvatusaloilla.

Koulutus sopii parhaiten itsensä tukemisesta, auttamisesta, kehittymisestä ja kehittämisestä kiinnostuneille aikuisille.

Mitä, missä, milloin?

Koulutus koostuu neljästä kerrasta. Jokaisella kerralla perehdytään pieneen tietopohjaiseen katsaukseen ja useisiin konkreettisiin harjoitteisiin.

Omimon tiloissa Keravalla tammi-helmikuussa 2024: 15.1., 22.1., 29.1. ja 12.2. Klo 17-18.30

HINTA: 50 € / krt

Keskeinen sisältö ja menetelmät

Koulutuksessa lisätään ymmärrystä omasta käyttäytymisestä, ajatuksista ja reagoinneista, reflektoidaan itseä yksin ja ryhmässä sekä tehdään erilaisia harjoituksia.

Kurssin käytyäsi:

– ymmärrät kehityksellisen trauman mahdollisia vaikutuksia ja tunnistat kehityksellisen trauman termin ja ymmärrät, kuinka se voi vaikuttaa omaan käyttäytymiseen, tunteisiin, tuntemuksiin sekä ajatuksiin.
– osaat käyttää erilaisia itsen tunne- ja rauhoittamiskeinoja arjen haastaviin tilanteisiin 
– saat  tietoa ja kokemusta harjoitteista, joilla oppia rauhoittamaan omaa vilkkaana juoksevaa mieltäsi sekä opit hermostoa rauhoittavia tekniikoita.
– opit keinoja kohdata omat tunteet levollisemmin ja rauhallisemmin.
– olet saanut jakaa omia tuntemuksiasi ja kokemuksiasi itsellesi sopivalla tavalla.

Koulutus ei ole terapiaa. Vaan loistava ensi askel kehollisten harjoitteiden maailmaan.

ILMOITTAUDU ALLA OLEVASTA PAINIKKEESTA MUKAAN LAITTAMALLA HALUKKUUTESI OSALLISTUA, NIIN SAAT MINULTA YHTEYDENOTON!

Ohjelma

1. kerta / turva & yhteys

  • tutustuminen ja esittely
  • polyvagaalinen teoriapohjustus
  • kehollinen harjoitus
  • kotitehtävän esittely

2. kerta / taistele & hyökkää - hätä

  • stressi ja jännitys kehossa sekä mielessä
  • oman itsen reflektointia ja tutkimista sekä ymmärtämistä erilaisten kehollisten harjoitteiden avulla 
  • reflektointia

3. kerta / jäätyminen, jumi & turvaton, ei yhetyttä

  • tutustuminen omaan kehoon ja sen ilmentämiin ominaisuuksiin
  • kehollisia toimintakyvyn palautus ja rauhan palautus harjoituksia
  • reflektointia

4. kerta / pakene & harhauta - hätä

  • pysähtyminen mielen äärelle, kuunnellaan mielen tarinoita ja ruminoita
  • mielen ja kehon ymmärtämisen ja haastamisen harjoituksia

Tervetuloa mukaan koulutukseen!

ILMOITTAUDU ALLA OLEVASTA PAINIKKEESTA MUKAAN LAITTAMALLA HALUKKUUTESI OSALLISTUA, NIIN SAAT MINULTA YHTEYDENOTON!
OMIMO